De horloges onderscheiden zich volgens het navigatiebedrijf van bestaande modellen door de eenvoud van het ontwerp. Ze hebben één grote bedieningsknop en zijn maximaal 11,5 millimeter dik.
Bij de nieuwe TomTom Go krijgt de kaart een centralere rol in de display.
Herpositioneren
Voor het eerst richt het bedrijf zich, met de horloges, naar eigen zeggen niet meer alleen op bestuurders die van A naar B moeten. ,,We herpositioneren ons merk een klein beetje”, zei topman Harold Goddijn.
Analist Peter Olofsen van zakenbank Kepler zei het niet als een grote strategiewijziging te zien. ,,Het is slimme marketing”, zei hij.
TomTom beweegt zich met de horloges in een markt waarvan de verwachtingen hoog zijn. Ook grote technologiebedrijven als Apple, Samsung en Google zijn naar verluidt druk bezig om dit jaar met eigen 'slimme' horloges te komen. TomTom denkt dat de internationale markt voor sporthorloges dit jaar groeit tot 1 miljard dollar en volgend jaar tot 1,2 miljard.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl